Kort en efficiënt trainen

 

In onze huidige samenleving heeft ieder van ons meer dan de handen vol: werken, een gezinsleven,… en er rest nog maar weinig tijd voor andere dingen zoals bv. sporten. Omdat we denken dat we heel veel en lang moeten sporten om resultaten te boeken, beginnen we er meestal gewoon niet aan.

Maar dat is HELEMAAL VERKEERD!

Wist je dat je met slechts 2 korte, efficiënte trainingen per week heel mooie en snelle resultaten kunt boeken:

  • je voelt je fitter
  • je verbrandt extra vetten
  • je verstevigt je lichaam

Kortom: je ziet en voelt je lichaam op korte tijd veranderen!

Die korte, efficiënte training is HIIT of High Intensity Interval Training. Dit is een intervaltraining aan een hoge intensiteit waarbij gestreefd wordt naar een hogere hartslag (70-85% maximale hartslag). 

VOORDELEN

  • hoger calorieverbruik tijdens de training
  • naverbranding die tot 38 uur na de training aanhoudt!

Het is wetenschappelijk bewezen dat er na een HIIT training een verhoogde EPOC (Excess Post Oxygen Consumption) ervoor zorgt dat je stofwisseling op een hoger toerental blijft draaien. M.a.w. je zal dus ook verder vet blijven verbranden zelfs lang na je de training gestopt bent!

GEEN LANGE LOOPSESSIES meer om af te vallen! Ze hebben uiteraard ook wel hun voordelen maar eenmaal je stopt zal ook het vet verbranden stoppen! 

HIIT training met spierverstevigende oefeningen werkt het allerbest. Onze spieren zijn de verbrandingsovens van ons lichaam en bepalen in grote mate de snelheid van onze stofwisseling. Hoe meer spieren er worden aangesproken, hoe meer vet we dus verbranden. Bovendien leidt regelmatige krachttraining tot spiergroei en dit gaat gepaard met een permanente verhoging van de basisstofwisseling. 

DUS:

  • kortere trainingen
  • meer vrije tijd
  • beter en sneller resultaat

 Is dat niet ideaal? :-)

Meer weten over Personal Training?

Maak een afspraak Formules